Projekt z informatyki

 

 

Cenzura internetu - prowadzona jest przez rządy niektórych krajów lub a nawet przez samych dostawców internetu działalność, mająca na celu zablokowanie dostępu do pewnych treści zawartych w internecie obywatelom.Innym rodzajem może być cenzura na grupach dyskusyjnych, zarządzanych przez moderatorów, którzy decydują o akceptacji treści opinii wyrażanych przez dyskutantów lub ich zgodności z narzuconym lub przyjętym przez uczestników regulaminem. Uczestnicy forów muszą ograniczyć swoją wolność słowa zgodnie z regulaminem lub dowolną interpretacją osób zarządzających projektem.

Agresja w internecie - stosowanie przemocy poprzez: prześladowanie, zastraszanie, nękanie, wyśmiewanie innych osób z wykorzystaniem Internetu i narzędzi typu elektronicznego takich jak: SMS, e-mail, witryny internetowe, fora dyskusyjne w internecie, portale społecznościowe i inne. Osobę dopuszczającą się takich czynów określa się stalkerem.

Cyberprzemoc - pojawiła się na przełomie XX i XXI wieku. Napastnicy prześladują swoje ofiary złośliwymi i obraźliwymi SMS-ami lub e-mailami. Bardziej drastyczną formą ataku jest sporządzanie witryn internetowych, wpisów na forach dyskusyjnych czy dręczenia przez komunikatory sieciowe takie, jak Gadu-Gadu lub Tlen.pl oraz Facebook.Zamiarem internetowych chuliganów jest zdyskredytowanie konkretnej osoby lub grupy ludzi czy nawet całych społeczności. Takie działania wynikają z poczucia anonimowości lub bezkarności sprawców i ułatwiane są np. zamieszczeniem witryny internetowej na serwerze w kraju, w którym pisemne groźby nie są przestępstwem.Zamiarem internetowych chuliganów jest zdyskredytowanie konkretnej osoby lub grupy ludzi czy nawet całych społeczności. Takie działania wynikają z poczucia anonimowości lub bezkarności sprawców i ułatwiane są np. zamieszczeniem witryny internetowej na serwerze w kraju, w którym pisemne groźby nie są przestępstwem.

wirusy -  program komputerowy posiadający zdolność powielania się, tak jak prawdziwy wirus, stąd jego nazwa. Wirus do swojego działania potrzebuje i wykorzystuje system operacyjny, aplikacje oraz zachowanie użytkownika komputera.Wirus komputerowy przenosi się poprzez pliki, co wymaga obecności systemu plików, lub przez bezpośredni zapis w wybranym sektorze bądź jednostce alokacji zewnętrznego nośnika danych np. dysku twardego, dyskietki lub pendrive'a. Proces replikacji wirusa komputerowego polega na odpowiedniej modyfikacji zawartości pliku, sektora lub jednostki alokacji. Tak zmodyfikowany nośnik danych nazywa się nosicielem wirusa komputerowego, analogicznie do prawdziwego nosiciela wirusa.

Najgroźniejsze wirusy:

5. I Love You

I Love You to wirus, który przybył w 2000 roku z Filipin. Na początku rozprzestrzeniał się za pośrednictwem poczty elektronicznej, później zaczął również atakować użytkowników czatów internetowych.Robak zastępował pliki swoimi kopiami, a ponadto wykradał hasła i przesyłał do twórcy wirusa. Ten jednak uniknął kary, ponieważ nigdy nie został zidentyfikowany.

4. Code Red i Code Red II

Na wirusa składały się dwa robaki, które wykorzystywały lukę bezpieczeństwa w systemie Windows. Pierwsza wersja wirusa wymusiła wyłączenie serwerów w Białym Domu,druga umożliwiała przejęcie kontroli nad komputerem. Code Red zainfekował też serwery firmy Microsoft.

3. Nimda

To jeden z najszybciej rozprzestrzeniających się wirusów. Robak pojawił się w 2001 roku i już po 22. minutach swojej obecności w sieci zaatakował rekordową liczbę komputerów. Nimda została stworzona w celu zablokowania ruchu w internecie, ale umożliwiała też zdalne sterowanie urządzeniem.

2. Sql Slammer

Wirus zaatakował u progu 2003 roku. Sql Slammer doprowadzał do przeciążenia i blokowania serwerów. Złośliwy robak zainfekował systemy Bank of America oraz nieistniejących już linii lotniczych Continental Airlines. Z kolei Korea Południowa została czasowo w ogóle odcięta od internetu.

1. Storm Worm

Groźny trojan grasował w sieci pod koniec 2006 roku. Wirus rozprzestrzeniał się pod przykrywką informacji o szalejących wówczas w Europie huraganach.Komputer zaatakowany przez Storm Worm zamieniał się w urządzenie pod całkowitą zdalną kontrolą. Przy pomocy zainfekowanych maszyn rozsyłano spam i wykradano informacje.

Haker - osoba, która wyszukuje i ewentualnie wykorzystuje dziury bezpieczeństwa w oprogramowaniu komputerowym. Może też dzięki nim uzyskiwać dostęp do zabezpieczonych zasobów. W 2011 roku hakerzy poznali 174 mln rekordów w 855 atakach. Osoby łamiące zabezpieczenia nazywa się też crackerami. Hakerzy skupieni w społęczności hakerskiej używają terminu cracker dla odróżnienia od siebie przestępców, z kolei crackerzy terminu haker używają na określenie włamywaczy sieciowych.Nie wszystkie systemy komputerowe są w równym stopniu podatne na hakowanie. Hakerów z tego powodu spotyka się dużo częściej wśród użytkowników systemów uniksowych, szczególnie systemów FOSS takich jak Linux, choć również zamknięte uniksy zwykle są bardzo przyjazne dla programisty.Najpopularniejszymi językami programowania wśród hakerów są te, które umożliwiają szybkie stworzenie interesujących i użytecznych programów, i dają programiście bardzo dużą kontrolę nad programem. Do takich języków należą C (współcześnie również C++) i Perl, języki funkcyjne (Lisp, Haskell) oraz wiele nowych języków interpretowanych (Python, Ruby itd.), zaś wręcz przysłowiowo znienawidzony przez hakerów jest COBOL.

 

Pornografia - wizerunek osób lub przedmiotów o cechach jednoznacznie seksualnych utworzony z zamiarem wywołania pobudzenia seksualnego lub podniecenia u osób oglądających. Termin „pornografia” odnosi się wyłącznie do tworzenia obrazów ludzkiej aktywności seksualnej, a więc nie obejmuje pokazów oglądanych zwykle na żywo, jak np. striptiz. Pornografia może być wykonywana i utrwalana poprzez rysunek, malarstwo, rzeźbę, zdjęcia fotograficzne, filmy fabularne, w tym animowane.

 

 

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl